Anjelská ochrana


Nastal čas rozlúčiť sa s mojím prvým autom. Neznášam zbavovať sa starých vecí a pre mňa to rozhodne nebolo len také obyčajné auto. Bolo to miesto nebeským stretnutí, rozhovorov, zjavení.. a veľakrát som zakúsila Jeho ochrannú ruku. Na začiatku som rozhodne bola zlý vodič: netrpezlivá, impulzívna, rýchla.. Mnohokrát som činila pokánie za hlúposti, ktoré som za volantom vyvádzala a pýtala Pána, nech mi pomôže šoférovať lepšie. Zažila som viacero situácií, ktoré mohli skončiť naozaj zle, ale na jeden zimný večer nezabudnem do konca svojho života.

Navštívila som kamarátky žijúce 500km od Frankfurtu. Cestou domov som sa rozhodla zviesť jednu z nich, ktorá bývala v malej dedinke, a vlakové spojenie tam bolo mizerné. Predtým ako sme vyrazili sa druhá holčina modlila za anjelov pred, za, po stranách, pod a nad mojím autom. Krátko potom začalo husto snežiť a napadnutý sneh hneď mrzol. Takže som musela jazdiť opatrne a pomaly, pomaaly, pomaaaly.. Počas asi hodiny cesty sme videli dve nehody a konečne sme dorazili do dediny. Moja kamarátka si robila starosti o mňa a navrhla mi, aby som u nej prespala. ,,Neboj sa Magda, budem v poriadku," ubezpečila som ju, ,,budem chváliť Pána celú cestu."  

Tak som vyrazila, užívala chvály - spievala druhý hlas Tashe Cobbs :-) Už len posledná križovatka ma delila od dialnice! Konečne, tam už budem môcť zrýchliť.. Už len zabočiť doľava. Na červenú stálo v mojom pruhu jedno auto, a ako som sa približovala, chcela som zastaviť, ale moje brzdy nefungovali! Nemohla som spomaliť, asi vrazím do toho auta, nie, nie, nie.. bum! Náraz nebol veľký, ale posunulo auto predo mnou o kúsok vpred. Najprv som si prezrela auto.. Našťastie žiadne Audi, Mercedes ani BMW.. Začala som zmätočne hľadať moju kartičku od poisťovne. Ako som výstupila z auta, dobre som sa šmykla, cesta sa totiť zmenila na klzisko! Až po mne vystúpil z čierneho auta muž v montérkach. Očakávala som nahnevaného, nadávajucého vodiča, ale tento mladý, dobre vyzerajúci muž bol úplne iný. Pristúpil ku mne so širokým úsmevom na tvári a povedal: Máme to dnes ale hrozné počasie! Začala som sa ospravedlňovať, že som to neubrzdila, že sa šmýkalo.. On zatiaľ v kľude skontroloval miesto nárazu na svojom A mojom aute a povedal, že to nič nie je. Mal v sebe taký pokoj, nechcel odo mňa vôbec nič, tak som ho musela takmer prinútiť, aby si pre každý prípad zobral moju kartičku. Pozeral na to, akoby také niečo videl prvýkrát v živote. Zvláštne, veľmi zvláštne chovanie, pomyslela som si, ale jeho pokoj sa nejakým spôsobom preniesol na mňa. Ešte raz sa na mňa pozrel, a povedal mi, aby som jazdila opatrne a poprial mi šťastnú cestu.       

Ako som znovu sedela v aute, vírila mi v hlave jedna otázka: Pane, mohol to byť? To musel byť.. Mohol to byť? To musel byť anjel! Bol tak iný, tak mimo tohto sveta. Mal oblečené montérky v nedeľu, akoby mal zásah, službu.. Auto bolo obyčajné, čierne, žiaden firemný nápis.. Jeho správanie bolo nadprirodzené. A vôbec nič odo mnňa nechcel..tak nezvyčajné. Po tomto som naozaj šoférovala opatrne a po polnoci dorazila domov. To som už bola presvedčená, že Pán poslal anjela, aby ma ochránil, pretože ak by tam nestál, prešla by som na červenú do križovatky a to mohlo mať omnoho vážnejšiu dohru.

V biblii čítame ako Boh mnohokrát poslal anjelov, aby ochránili Jeho vyvolených. Keď to urobil pre nich, môže to urobiť aj pre mňa, pre teba. Žalm 91, 11: Lebo o tebe dá príkaz svojim anjelom aby ťa strážili na všetkých tvojich cestách.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

H ľadanie pokladu

Vďačnosť

Autorita