Slobodné dámy



Dievčatá, dámy, krásne a vzácne! Chcem vám dnes povedať, že nie ste sami! Aj ja som neustále konfrontovaná otázkami typu: PREČO (si stále slobodná)? KEDY ( sa vydáš)? a ČO (s tebou nie je v poriadku) ??? Niektorí sa dokonca snažili "vyriešiť môj problém". Keďže som si po niekoľkých tragikomických rande a stretkách uvedomila, že ľudia sa na tieto otázky neprestanú pýtať, rozhodla som sa radšej prísť s dobrými a úprimnými odpoveďami.

Po prvé chcem povedať, že verím, že manželstvo je dobré, že je od Boha a že je to obrovská sila, keď sa muž a žena spoja v jednote! Ale máme tendenciu zabúdať, že žijeme v padlom svete. Jednota, ktorú Boh zamýšľal pre manželstvo, bola ľudskou rasou brutálne narušená. Egocentrizmus, manipulácia a násilie nahradili podriadenie sa, úctu a jemnosť. Pred časom mi Pán povedal: "Chcem ti niečo povedať o vzťahu medzi mužom a ženou." Moja prvá reakcia bola: "Pane, už aj Ty? Môžeme prosím zmeniť tému?" Úprimne povedané, bola som už z tejto tematiky chorá. V manželstvách som videla toľko ubolených sŕdc a aj tak sa mi zdá, že sa ma celý svet snaží presvedčiť, aby som urobila nejaký kompromis. Pán pokračoval: „Namiesto toho, aby ste bojovali spolu, bojujete jeden proti druhému." A ja som pochopila, že svoj podiel na tom majú obe strany.


Boh dal mužom niečo, čo nemáme my ženy a niečo dal do nás, čo zas nemajú oni. Fyzicky, mentálne aj duchovne. Namiesto toho, aby sme si vážili a pestovali to, čo máme, žiarlime a závidíme to, čo nemáme. A tak začal boj. Pochopila som, že v nás, mužoch a ženách, v jednotlivcoch, v rodinách, v spoločenstvách treba uzdraviť našu pôvodnú identitu. Problém je oveľa hlbší ako to, že som ešte slobodná. Oveľa hlbší, ako dokážem teraz pochopiť. Preto som presvedčená, že odpoveďou nie je kompromis. Nakoniec to nie je o mne, ale o Ňom.

Najnovšie zvyknem ľuďom hovoriť, že som šťastne nezadaná (happy single), čo je pravda a tiež im tým naznačujem, že ma nemusia zachraňovať. Dokonca sa bavím, keď odpovedám na katastrofické otázky ako: "Čo ak sa nikdy nevydáš?" Vtedy sa snažím tváriť čo najvážnejšie a poviem: "Tak sa Zem začne točiť opačným smerom!" Vážne! Čo by sa také hrozné stalo? Je to naozaj ten najhorší scenár? Kľúčovou otázkou pre mňa je: ,,Dovolím, aby ma to ovplyvnilo natoľko, že ma Boh si ma nebude vedieť použiť? Modlím sa za prielom a hlbšie zjavenia v tejto oblasti pre ostatných? Zabráni mi to stať sa ženou, akou ma On stvoril?"


”Pane, prichádzame k Tvojmu trónu s chválou na perách. Ty vždy vieš presne, čo robíš a konáš s každou jednou z nás tak nádherne. Pane, ja si pýtam viac porozumenia, trpezlivosti a odvahy zmeniť naše rozmýšľanie a chovanie. Prosím uč nás ako môžme prísť a bojovať spoločne. Pre Tvoju slávu. Amen."

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

H ľadanie pokladu

Vďačnosť

Autorita