Jób


Ani neviem ako začať. Nikdy by ma nenapadlo, že o tomto budem písať a zdieľať to s ostatnými. Bola som presvedčená, že to ostane medzi nami dvoma. Ale o 5 rokov neskôr ma Boh poprosil, aby som sa s týmto príbehom podelila.

Po tom, ako som sa vzdala svojich práv porozumieť tomu, čo sa stalo v mojom živote, po tom, ako som povedala Pánovi, že to nepotrebujem vedieť, začal nádherný proces uzdravovania, ktorý pokračoval v Pembe, Mozambiku. Hneď na začiatku biblickej školy mi Ježiš ukázal, kde bol, keď mi bolo najhoršie, čo konal. Celý čas bol tak blízko mňa. On robil veci, ktoré som ja nezvládala, bola to Jeho sila vo mne, ktorá mi umožnila ísť ďalej a starať sa o druhých. Pamätám si, ako som sa hanbila za to, že som aj naďalej vedela viesť navonok normálny život. Akoby sa nič nebolo stalo, zatiaľ čo z ostatných boli trosky. A tak som Ho úpenlivo prosila: „Urob aj zo mňa trosku!“ Ale miesto toho ma vzal na cestu. A za to som mu nesmierne vďačná.

V roku 2014 táto cesta nabrala v Afrike nečakané obrátky. Jedného dňa, počas chvál, sa stalo niečo neobvyklé. Ležala som na zemi, cítila som, ako ma vlny Jeho Lásky omývajú. A zrazu mi Boh povedal: „Tvoj príbeh začal podobne ako ten Jóbov.“ A než som sa stihla spamätať, môj duch bol vzatý do neba a ja som bola svedkom niečoho, čo sa stalo pred mnohými rokmi. Videla som Boha Otca sediac na tróne a Satana s diabolským úškrnom stojaceho pred ním. Celá jeho tvár bola skrivená neopísateľnou pýchou. Vyzeralo to, že sa už nejakú chvíľu rozprávajú, ale prvé slová, ktoré som zachytila boli: „Len jej vezmi otca a uvidíš. Utečie od Teba, bude Ťa preklínať a bude Ťa nenávidieť do konca života!“ Vedela som, že to je o mne. Diabol si bol tak nechutne istý svojím víťazstvom! Ani som nedýchala, pozrela som sa na Otca. Vyzeral akoby Ho Satanove slová hlboko zasiahli. Ale jeho obvinenie bolo tak vážne, že ho nemohol nechať bez povšimnutia. A tiež som jasne vnímala, že diabol mal právo toto žiadať. Po chvíli Otec jednoducho povedal: „Však uvidíme.“ Nepovedal to ľahkovážne, spôsobovalo Mu to bolesť, vediac presne, čo to znamená pre mňa a mojich najbližších. Vediac akou bolesťou si budeme musieť prejsť v nasledujúcich rokoch. Ale povedal to sebaisto, akoby poznal koniec príbehu.    

Uoooooš.... A bola som naspäť, vzlykajúc nekontrolovateľne.. Môj nebeský Otec mi veril natoľko, že dopustil, aby sa to stalo. Veril mi, že Ho neopustím, že z tej skúšky vyjdeme spolu víťazne. A mal pravdu! Dramatická smrť môjho pozemského ocka ma priviedla bližšie k môjmu nebeskému Ockovi. Vedela som, že moje srdce nevydrží stratiť oboch. Po dvoch rokoch bojov som sa Mu odovzdala úplne.. a začala som hľadať Boha ako nikdy predtým. Ale ani ma nenapadlo, že mi ukáže, ako to všetko začalo. Aká pocta! Jedna dievčina, študentka prišla ku mne a podala mi vreckovku, ktorú som už zúfalo potrebovala. Usmiala sa a povedala: „Nebeský Otecko je veľmi hrdý na teba!“ 


Pán nám nikdy nesľúbil jednoduchý život. Prisľúbil nám ale, že na nás nikdy nezabudne a že nás nikdy neopustí. A On vždy plní svoje sľuby. Zlé veci sa v živote stávajú. Často im nerozumieme, často ani nevieme, ako to všetko začalo. Ale milovaní, nezabúdajte, že sa nachádzame v neustálom duchovnom boji. Ak si Bohu povedal svoje Áno, buď si istý, že žalobca proti tebe použije čokoľvek. Preto je tak dôležité dôverovať Bohu, nech sa deje čokoľvek, lebo On jediný má naozaj kontrolu nad tvojím životom.

V Jeho ruke je duša všetkého živého a duch každého ľudského tela. Jób 12:10


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

H ľadanie pokladu

Vďačnosť

Autorita