Stabilná láska


Poznáš osobu, ktorá sa správa stále rovnako? Nezávisle od svojich nálad, ťažkostí alebo okolností? Osobu, ktorá je naozaj stabilná? V dnešnom uponáhľanom svete to vôbec nie je jednoduché.. Často reagujeme spôsobom, ktorý neskôr ľutujeme.

Apoštol Pavol v 1. liste Korintským v 3 kapitole popisuje prvých kresťanov ako bláznov pre Krista: boli slabí, opovrhovaní, smädní a hladní, bez domova. Ale keď boli preklínaní, žehnali, keď boli prenasledovaní, vytrvali, keď sa im posmievali, odpovedali láskavo. Boli na výsmech celému svetu, až do svojho konca. Ako som čítala tento preklad (New International Version), stále ma prenasledovala otázka, ako to vôbec mohli vydržať. Verím, že tak milovali Pána Ježiša a boli svedkami Jeho nemeniacej sa, vytrvalej láske k nim, že ani smrť nemohla ich lásku k Nemu uhasiť.

Som veľmi aktívna osoba, dokonca aj môj šéf s úsmevom pozoroval môj „hyperaktivizmus“, ako to rád nazýval. Milujem byť v pohybe, ako vo fyzickom tak aj v duchovnom svete. Takže pre mňa bolo veľkou výzvou, keď mi Pán povedal, uprostred ťažkostí, aby som stála pevne. Stála??? Pane, veď umriem!!! Musí byť niečo, čo môžem urobiť!

Ale Boh trval na tom, že je čas stáť pevne na zasľúbeniach, ktoré som od Neho dostala. Stáť na území, ktoré som už zabrala a stáť pevne vo vzťahoch, ktoré som doteraz vybudovala. Neustupovať, nehýbať sa, jednoducho stáť a ostať tak. Uaaaa!!! V 1. Korintským 15, 58 Pavol povzbudzuje veriacich: „A tak, bratia moji milovaní, buďte pevní, neochvejní, buďte stále horlivejší v Pánovom diele.“ A v 2. Korintským 1, 24 doplňuje: „veď vo viere stojíte pevne.“

Pán Ježiš sa celý svoj život držal pôvodného plánu – Otcovej vôle. Vyhrážky a urážky Ním nepohli, výsmech a bičovanie nič nezmenili Jeho rozhodnutie vytrvať až do konca. Neexistuje miesto, na ktorom Ježiš nebol skôr ako ty, žiadna situácia, ktorú nezažil, žiadna emócia, s ktorou nebol konfrontovaný a žiaden boj, z ktorého nevyšiel víťazne!

V hlave mi vŕta otázka z Lukáša 18, 8: „Ale či Syn človeka nájde vieru na zemi, keď príde?“ Keď naozaj uveríme Jeho láske, tomu, že Boh vie, čo robí a že nás nikdy neopustí, budeme vedieť stáť pevne aj v najväčších búrkach.


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

H ľadanie pokladu

Vďačnosť

Autorita