Kreatívna Láska


Boh, Stvoriteľ. Je najtvorivejšou osobou. A my sme jeho stvorenstvo, takže verím, že my všetci máme úžasný potenciál byť kreatívni. Každý aspoň do istej miery. Pamätám si, ako som raz spochybnila Božiu kreativitu. Bolo to počas konferencie, počas svedectiev, vystúpil na pódium jeden muž a hovoril o vízii, ktorú mal v ten deň. Ako ju popisoval, takmer som prestala dýchať! Totiž presne ten istý obraz (ako ležím na zlatom oltári a horím ako živá obeť pre Boha) som videla ja pred nejakým časom v Izraeli. Myslela som si, že je to tak jedinečné, že ma naozaj šokovalo, keď niekto iný videl presne to isté. Bola som sklamaná. Spýtala som sa Boha prečo mu nedal iný obraz, že som si vždy myslela, že ku nám hovorí individuálne. Povedala som Mu, že som si istá, že má dosť kreativity, aby vymyslel niečo nové. „Áno, mám, ale som limitovaný vašou ľudskou predstavivosťou a interpretáciou symbolov.“   

Ou. To dáva zmysel. Došlo mi, že Boh k nám hovorí, aj keď musí prispôsobiť svoj slovník našemu chápaniu. Aby mal istotu, že nám to dôjde. Že sa nemusí predvádzať svojím rétorickým umením, ale chce, aby sme pochopili odkaz. Vždy hovoril k nám týmto spôsobom, v biblii Ježiš hovoril v podobenstvách aby nám priblížil duchovné pravdy a zjavenia pomocou obrazov a symbolov, ktoré boli v tej dobe ľuďom dobre zrozumiteľné – napríklad podobenstvo o márnotratnom synovi, stratenej ovci alebo minci, milosrdnom Samaritánovi, rôzne príbehy o vdovách alebo talentoch. Ľudia prakticky rozumeli týmto prirovnaniach.

Boh neprestal hovoriť týmto spôsobom k svojim deťom do dnes. Uvedomila som si, že podobne hovorí aj k mojím pacientom. K niektorým hovorí skrze slová poznania, k niektorým skrze objatie, pre mnohých je to radosť a smiech. V atmosfére bezpečia to môžu byť slová povzbudenia, Otcov milostný dopis (Father´s Love Letter), krátke svedectvá, nadprirodzené rozlíšenie komplikácií, praktické dary alebo odvoz pacienta domov po pracovnej dobe. Jeden z mojich obľúbených je ukázať im obraz ich srdca v ultrazvuku a prehlasovať, že ich srdce je uzdravené, silné a plné života. Vtedy moje srdce plesá a kričí, Pane, Ty si to urobil znovu!

Boh nás vidí, On pozná mojich pacientov lepšie ako ich poznám ja. Ale keď Ho počúvam, zjavuje mi veci a keď poslúchnem, ľudia sú dotknutí. Verím, že ľudia sú unavení z prázdnych slov, potrebujú vidieť prejavy Lásky v konkrétnych skutkoch. Môže to byť úsmev, objatie alebo nápomocná ruka. Dlžíme ľuďom stretnutie so živým Bohom, a tak sa modlím každé ráno, aby ma Duch svätý viedol a učil nové veci, pretože je ešte toľko toho, čo môžeme objavovať. Modlím sa, aby som bola tak plná Neho, že Ho uvidia v mojich očiach, v mojej tvári. Že Ho budú počuť, keď budem s nimi hovoriť, že Ho budú cítiť, keď sa ich dotknem. Pretože verím, že keď Ho uvidia takého, akého v skutočnosti je, nebudú schopní Mu odolať. Moja jediná úloha je byť tak naplnená Ním, aby Jeho Láska prúdila k nim. To znamená pozvať a dovoliť Duchu svätému hýbať sa a konať na mojom pracovisku. Sľubujem, že ak to budeš praktizovať, zmení to aj tvoj pracovný život. Nie je nič vzrušujúcejšie ako sa učiť nové veci priamo od Neho a hneď ich aplikovať do praxe a vidieť ovocie. Pre toto si bol stvorený! Pre toto a nič menšie! Aby si videl ovocie Ducha kvitnúť všade okolo teba! Aká radosť, aký život!

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

H ľadanie pokladu

Vďačnosť

Autorita