Ochraňujúca Láska


Od momentu, ako sa dieťa narodí, rodič si je vedomý, že chrániť svojho potomka je základným prejavom lásky. Ak my, Božie deti Bohu dôverujeme, On nás ochráni. Na mojej ceste životom som zažila Jeho ochranu počas štúdií, na mojich pracoviskách, na cestách alebo pri šoférovaní. Ale tento týždeň som akoby odkryla ešte inú dimenziu. Bola som konfrontovaná s niečím, čo určite nebolo správne. A ja som si musela vybrať a prehlásiť pravdu. Nebolo to jednoduché, ale od samého začiatku jasné rozhodnutie. Tomuto som sa nemohla pokloniť. Aj keby ma to stálo moje miesto. Ako som tak premýšľala, ako komunikovať veci, narazila som na príbeh o Danielových priateľoch - Šadrach, Méšach a Abéd-Negó.


Žili v kultúre modloslužby, nemorálnych praktík, ale ostali  pevní a verní svojmu Bohu. Tvárou v tvár stáli pred kráľom Nebúkadnecarom, ktorý im prikázal pokloniť sa pred zlatou sochou. Odmietli to slovami: ,,Kráľ Nebúkadnecar, na to ti nemusíme odpovedať ani slovo. Keď to musí byť, náš Boh, ktorého vzývame, nás môže vyslobodiť z rozpálenej ohnivej pece, a vyslobodí nás aj z tvojej ruky, kráľu. Ale ak nie, vezmi na vedomie, kráľu, že tvojich bohov nebudeme vzývať a zlatej soche sa nebudeme klaňať.“ (Daniel 3, 16-18) Toto vyhlásenie urobili na základe rozhodnutia a skúsenosti, ktorú zažili s Bohom dlho pretým, ako sa toto stalo. Bolo to pre nich jednoduché zareagovať týmto spôsobom, lebo ich srdcia a mysle boli zjednotené s Božím dokonalým plánom. V podstate vyhlásili, že dôverujú Bohu viac ako čomukoľvek na tomto svete. A kráľova reakcia? Zúril a rozkázal pec rozžeraviť sedemkrát viac ako zvyčajne. Najsilnejším mužom zo svojho vojska rozkázal ich poviazať a vrhnúť do rozpálenej pece. Bola tak horúca, že plameň z nej usmrtil týchto silných bojovníkov na mieste usmrtil. Vidíš? Zlé skutky sa obrátia proti tým, ktorí ich pripravujú, ale neublížia spravodlivému. 

V tom sa kráľ zdesil! Lebo v peci uvidel štyroch mužov, ako sa voľne prechádzali v ohni a výzor štvrtého bol podobný synovi bohov – podľa jeho vlastných slov. Takže zjavne táto osoba naviac bola tam, aby chránila mladíkov. Osobne verím, že to bol Ježiš sám – Boží Syn – ktorý prišiel ochrániť troch priateľov. Zrazu som si uvedomila, že byť v ohni vôbec nie je zlé miesto. Môžeš sa voľne hýbať a nikto ti už nemôže ublížiť. V ohni si naozaj slobodný a Ježiš stojí hneď vedľa teba. Aký zážitok, aká skúsenosť! Keď vyšli von, všetci ľudia videli, že oheň nemal moc nach ich telami, že ani vlas na hlave sa im nepriškvrkol, ani šaty im nezhoreli, ani nepáchli ohňom. Som si istá, že vyšli silnejší, istejší a naplnení Jeho ochraňujúcou láskou. Priniesli slávu svojmu Bohu, a nakoniec boli ešte aj povýšení.

Milujem fakt, že kým boli v ohni, Boží Syn sa objavil v podobe, aby Ho každý mohol vidieť. Keď neurobíme kompromis, keď odmietneme sa pokloniť a súhlasiť so zlom, dávame tým príležitosť Bohu, aby sa ukázal tak, aby Ho všetci mohli vidieť. Nie je to vlastne zmysel a cieľ nášho života tu na zemi? Priniesť Bohu slávu, dovoliť Mu zjaviť sa celému svetu? A my si môžeme byť istí, že budeme celý čas chránení. Ak Mu úplne veríme. Ja som v ohni zažila Božiu blízkosť, cítila, ako ma Pán vedie za ruku. Nič zlé sa mi nestalo a pravdupovediac s takým pozitívnym výsledkom som ani nerátala. Ale hlavne Boh bol zjavený ako moja Sila, nebeský Otec, ktorý ma miluje a ochraňuje.  

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

H ľadanie pokladu

Vďačnosť

Autorita