Jeho oči



Žalm 32,8: „Poučím ťa a ukážem ti cestu, ktorou máš kráčať, budem ťa viesť svojimi očami.”
Včera som strávila celý večer s týmto veršom. Boh chce, aby sme Ho poznali tak dobre, že jeden pohľad Jeho očí nás povedie ďalej. Nechce nás silou nútiť k tomu, aby sme Ho poslúchali. Chce, aby sme vnímali Jeho túžby. Tento verš ma vzal späť.. Späť do chvíle, keď som zažila silu Jeho pohľadu.   

Jeden večer som bola vyčerpaná, znechutená, frustrovaná z niektorým mojich okolností.. Tak som išla za Ním.. tak ako som bola.. netvárila som sa, že je všetko v poriadku. Povedala som Mu, že toto už nezvládam.

Stretli sme sa v záhrade, bol teplý letný večer, obloha plná hviezd, tak sme si ľahli na trávu každý iným smerom, iba naše hlavy sa dotýkali. Nevidela som Mu do tváre, nerozprávali sme sa, len som v tichosti chcela pozorovať nebo. A zrazu hviezdy začali tancovať! Ich choreografia bola dych vyrážajúca! Súčasne som si uvedomovala, že Ježiš rozhýbal hviezdy svojimi očami! Nepovedal ani slovo, nepohol sa, hviezdy jednoducho sledovali smer Jeho pohľadu. Aká moc vychádzala z Jeho očí, že Ho dokonca hviezdy poslúchli? A urobil to len pre moje potešenie.. 
Ak planéty vedia reagovať takýmto spôsobom, prečo by sme nemohli aj my? Keď Jeho oči spočinú na objekte Jeho túžby, sme ochotní zaplatiť cenu? Budeme tou mincou v Jeho vrecku? Môže zaplatiť našimi životmi za to, po čom tak túži? Áno, môžeme byť tak blízko, pretože On už zaplatil. Ale každý vzťah pozostáva z dvoch strán. Odkaz, že On už urobil všetko a teda my už nemusíme nič, je nebiblický! Áno, On nás miloval prvý, ale my sme neustále vyzývaní reagovať na Jeho Lásku!
Celé stvorenstvo dychtivo očakáva že Jeho synovia povstanú a odpovedia na Jeho Lásku. Ak vyjdeme z tohto pasívneho, konzumného postoja, ak budeme vedení pohľadom Jeho očí, až vtedy naozaj ožijeme. Toto je moja definícia prebudenia.  


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

H ľadanie pokladu

Vďačnosť

Autorita