Jednota


Dnes ráno som sa úplne stratila v Evanjeliu podľa Jána, v 17. kapitole. V tejto pasáži sa Pán Ježiš modlí za nás! Hovorí, že prišla Jeho hodina a že dokončil dielo, ktoré Mu zveril Otec. Fascinuje ma fakt, že Pán Ježiš bol tu na zemi iba obyčajným človekom, ako ty alebo ja, nemohol robiť všetko a všade. Jednoducho robil prácu, ktorú Mu dal Otec, aby tým naplnil Jeho dokonalý plán. Investoval do dvanástich a v Jánovi 17 sa modlí takto: „Nemodlím sa za svet, ale za tých, ktorých si mi dal, lebo sú Tvoji. Svätý Otče, zachovávaj ich v Tvojom mene, ktoré si mi dal, aby boli jedno ako my. Toto hovorím vo svete, aby mali v sebe moju radosť, a to úplnú. Prosím, aby si ich ochránil pred zlým, posväť ich v pravde, Tvoje slovo je pravda! Neprosím však len za nich, ale aj za tých, ktorí skrze ich slovo uveria vo mňa, aby VŠETCI BOLI JEDNO, ako Ty, Otče, si vo mne a ja v Tebe, aby aj oni boli v nás, aby svet veril, že si ma Ty poslal.”

Tento odkaz je pre nás nesmierne dôležitý. Predstavte si, že by ste vedeli, že sa váš život blíži ku koncu. Vaše posledné slová by boli zrejme zhrnutím toho, čo ste sa naučili, z čoho by ďalšie generácie mohli ťažiť, varovania, čomu sa vyhnúť a odporúčania, čo naopak vyhľadávať.

Predstavte si, že Ježiš vedel, čo Ho čaká a napriek tomu si žiadal, aby Ho Otec oslávil len preto, aby mohol sám Otec byť skrze Neho oslávený. Potom sa modlí za svojich učeníkov a odovzdáva Otcovi odvedenú robotu. Žiada pre nich ochranu, bezpečie, radosť a spokojnosť skrze Slovo. Prvá vec, ktorú si pýta pre VŠETKÝCH veriacich je, aby boli ako jeden, tak ako je Ježiš v Otcovi a Otec v Ňom. Ježiš hovorí: "ja v nich a Ty vo mne, aby boli tak DOKONALE JEDNO, chcem, aby aj tí, ktorých si mi dal, boli so mnou tam, kde som ja." To boli posledné slová Pána Ježiša na zemi. Prosil za jednotu všetkých kresťanov s Ním a skrze Neho s Otcom.

Predstavte si, že by každý veriaci bol v dokonalej jednote s Pánom. Boli by sme byť nezastaviteľní, neobmedzení, neporaziteľní, chodili by sme neustále v dokonalej láske, moci a radosti. Bolo by aj naďalej toľko nezhôd, diskusií a nedorozumení v tele Kristovom? Sami nemôžeme zmeniť druhých, nemôžeme ich donútiť, aby verili tak a tomu, čomu veríme my. Naša JEDINÁ zodpovednosť je OSTÁVAŤ V ŇOM, tak ako On ostáva v nás (Ján 15:4). Pán Ježiš sa nemodlil za celý svet, modlil sa za tých, ktorých Mu Otec zveril. Modlíme sa aj my pravidelne za tých, ktorých nám Boh zveril? Za naše rodiny, priateľov, kolegov, susedov? Za ochranu, radosť, pravdu a jednotu? Bojujeme sami za seba, aby sme v Ňom zostávali?

Pretože ten zlý prichádza s toľkým rozptýlením, ktoré nás láka hľadieť rôznymi smermi, a koniec koncov je príčinou nejednoty Kristovej cirkvi. Diabol urobí všetko preto, aby nás odchýlil od  najdôležitejšej úlohy a zmyslu nášho života – hľadať Jeho vôľu a zotrvávať v Ňom. Boh vie, čo robí, On dokáže nás všetkých voviesť do Jeho dokonalej vôle. On riadi celý vesmír, galaxie, On určuje obežnú dráhu každému nebeskému telesu, On vždy pozná presnú polohu každej planéty a On takisto vidí presne postoj každého ľudského srdca tu na zemi. Bezpochyby nás môže voviesť do úplnej jednoty s Ním a medzi sebou navzájom, ak len zostaneme v Ňom.


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

H ľadanie pokladu

Vďačnosť

Autorita