Duch synovstva


Mamka mojej mladšej kamarátky umrela na cirhózu pečene, môj ocko si vzal život, keď mi bolo 22. Mamina blízkej kamarátky umrela na rakovinu prsníka. Traja z mojich kamarátov stratili obidvoch svojich rodičov pred dovŕšením 35rokov. Ocino ďalšej kamarátky umrel na nádor mozgu počas jej vysokoškolských štúdií, ocko inej kamarátky umrel predčasne na leukémiu. Môj bratranec prišiel o život v autonehode, zanechajúc 2 malých chlapcov. A zoznam by mohol pokračovať. Toto je moja generácia. Ľudia okolo tridsiatky, ktorí museli dospieť veľmi rýchlo a do istej miery prevzali rolu chýbajúceho rodiča. Boli sme brutálne okradnutí! Strata osoby, ktorá vás miluje od začiatku, hlboko a bezpodmienečne, spôsobuje neskutočnú bolesť.  

Určite je to súčasť stratégie toho zlého, ako nás oslabiť, odradiť, deprimovať a zastrašiť. Túto skutočnosť nevieme zmeniť, ale my rozhodujeme o tom, ako zareagujeme na danú situáciu.  Podriadime sa tomuto duchu sirotstva, alebo prijmeme ducha synovstva, ktorého nám zasľúbil sám Pán? Väčšina z mojich kamarátov založili vlastné rodiny a sú úžasnými, milujúcimi rodičmi, odhodlaní dať svojim deťom to najlepšie, čo je v nich.

Rimanom 8,15-16:  „Veď ste neprijali ducha otroctva, aby ste opäť žili v strachu, ale prijali ste Ducha synovstva, v ktorom voláme: Abba, Otče. Tento Duch sám dosvedčuje nášmu duchu, že sme Božie deti.”

Nemohla som si nevšimnúť trend vzrastajúci medzi mladými kresťanmi za posledných pár rokov. Počula som veľa mladých ľudí sa sťažovať, že nemajú / nemali duchovných otcov a mamy, že život bol na nich príliš tvrdý, že nemali sa s kým poradiť. Títo ľudia majú väčšinou viac ako 35 rokov! Toto je duch siroty. Prosím, nechápte ma zle. Milujem koncept mentorov, je to biblické a hlboké, ale nezbavuje nás to zodpovednosti za vlastný duchovný rast! Ak nemáme takúto osobu v našom živote, nemali by sme sa obrátiť na našeho nebeského Otca, ktorý nás adoptoval do vlastnej rodiny, a ktorý je viac než schopný nás vyučovať a viesť, aby sme mohli prijať ducha synovstva?

Mladí ľudia, prosím počúvajte, s Božou pomocou môžeme ľahko poraziť ducha sirotstva. Prestaňme sa ľutovať, pozrime sa na Neho, čo pre nás On vykonal a potom sa pozrime okolo seba, čo môžeme urobiť pre deti, ktoré sú okolo nás. Môžeme vystúpiť z tohto bludného kruhu! Tým, že budeme mamami a otcami mladším veriacim, môžeme začať životný štýl synovstva. Skrze Otcovu lásku im môžeme dať niečo, čo sme my sami nikdy nedostali! Aké úžasné privilégium! Sme ochotní prestať vyhľadávať požehnania sami pre seba a začať hľadať, ako môžeme byť požehnaním pre druhých? Keď sa staráme o siroty (aj duchovné), hlboko sa to dotýka Božieho srdca. Pretože tým odzrkadľujeme to, čo pre nás urobil On. On nás adoptoval, prijal do Svojej rodiny, aby sme ju mohli ďalej rozširovať. On túži po VEĽKEJ, VEĽKEJ rodine! Každý dostane pozvanie, na nikoho nezabudne.

Pamätám si, keď som bola v mojom stane v Afrike a jasne počula Boží hlas: „Dávam ti srdce mamy.” Moja okamžitá reakcia bola: „Pane, a nechceš mi dať najprv muža?” Opäť raz som hľadala najprv niečo dobré pre seba. Len sa láskavo pousmial, vediac, že to neskôr pochopím. Nezáleží na tom, či sme vydaté / ženatí, s deťmi alebo bez detí, slobodní, bohatí alebo chudobní, mladí alebo starší, vzdelaní alebo neštudovaní ľudia, ani či bývame v obrovskom dome alebo len v jednej izbe. Na tomto všetkom naozaj nezáleží, na čom záleží je postoj nášho srdca. Vždy môžeš byť pre niekoho mamou alebo otcom. Nemusíš byť dokonalý, ani nemusíš všetko vedieť. Pán ti pošle ľudí, ktorí potrebujú Božiu lásku vyjadrenú skrze človeka. A neboj sa, keď začneš dávať viac lásky, automaticky prijmeš viac lásky od Neho. Lebo On ťa neopustí and poskytne ti všetko, čo budeš potrebovať. A často práve vtedy, keď vykročíš týmto smerom, ti Boh pošle ľudí, ktorí budú oporou tebe. Je to nadprirodzená výmena, takto funguje Kráľovstvo nebeské. Prijímaš od Neho, dávaš ostatným, aby si od Neho mohol prijať ešte viac! Keď budeš fungovať takýmto spôsobom, nikdy nevyschneš, nikdy nevyhoríš. 

Matúš 28, 20: „A hľa, ja som s vami po všetky dni až do konca sveta.”

Komentáre

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

H ľadanie pokladu

Vďačnosť

Autorita