Tréning



Ako som dnes trénovala moje obľúbené tae-bo, spomenula som si, ako to celé pred rokmi začalo. Po jednej “vydarenej“ nočnej službe som nemohla zaspať, moja myseľ bola totálne vyčerpaná, ale moje telo bolo ešte relatívne čulé. A tak mi napadlo, aby som to vyrovnala, že si trocha zacvičím. Na youtube som natrafila na dynamický tae-bo tréning so sympatickým, vyšportovaným Billy Blanksom. Bola som odhodlaná odmakať si 45 minútový kardio program bez prestávky až do konca! A aj sa mi to podarilo! Hneď potom som sa však zložila na zem, srdce mi búšilo ako divé, nevládala som sa ani postaviť, myslela som, že prišla moja posledná hodina. A keďže som po chvíli bola ešte stále nažive, dala som sa dokopy, postavila na trasúce sa nohy, osprchovala a šla rovno do postele. Nasledujúci deň som mala pocit, že všetkých mojich asi 650 svalov sa mi chce pomstiť. Každý krok, každý malý pohyb ma bolel. Ale moja myseľ bola akási pokojná, vyrovnaná. Tak som sa rozhodla trénovať pravidelne, a ako čas plynul, cítila som sa silnejšia, mala som väčšiu výdrž, viac energie a radostnejší postoj. Dokonca sa začali objavovať obrysy svalov, o ktorých som ani nevedela, že ich mám. 

Pán mi ukázal, že takisto je to s naším duchom. Náš duch tiež musí trénovať, posilňovať. Na začiatku sa to môže zdať nemožné, ako vôbec máme viesť svätý, spravodlivý život? Ako môžeme byť ako Ježiš? Ale ak sa zapíšeme do školy Ducha Svätého, On osobne nás bude trénovať, On sám nás povedie. Ako s každým tréningom, najdôležitejšia je pravidelnosť.  

Ako naše telo, tak aj náš duch musí byť živený. Jeho potravou je Slovo Božie, každodenné čítanie biblie. Keď bol Ježiš pokúšaný na púšti, odpovedal Satanovi: „Človek bude ŽIŤ nielen z chleba, ale z každého slova, ktoré vychádza z Božích úst. (Matúš 4,4) Náš duch je živený počúvaním a prijímaním Božích právd do našich životov. Ale ako sa naučíme fungovať v duchovnej realite, ísť hlbšie, dospieť vo viere? Tým, že budeme KONAŤ Jeho vôľu. Niekedy možno urobíš smiešny pohyb, vypadneš z rytmu, alebo sa potkneš a riadne sa natiahneš na zemi, kým budeš trénovať odpustenie, štedrosť, láskavosť, pokoru, trpezlivosť, čistotu, vďačnosť v každodennom živote. A ak spadneš, vždy sa môžeš postaviť a pokračovať v tréningu, podľa svojich schopností a možností, najlepšie ako vieš. Keď dané cviky opakuješ dostatočne dlho, zautomatizuješ si ich a výkopy a údery budeš robiť bez dlhého rozmýšľania. Ak sa nevzdáš a budeš trénovať pravidelne, vytvoríš si isté duchovné zvyky. Nakoniec to bude pre teba normálne a samozrejmé reagovať s láskou, pokojom a pokorou. Ale musíš sa podriadiš svojmu trénerovi. Duch svätý nám bol zoslaný, aby nás vyučoval, viedol a uvádzal do všetkej pravdy. Ak chceš duchovne rásť, musíš robiť to, čo ti povie Duch svätý. A najlepšie hneď ako začuješ daný pokyn! Predstav si trénera v posilovni, ako ti hovorí, čo máš robiť, a ty začneš s ním diskutovať, prečo môžeš daný cvik kľudne preskočiť a rovno začať zdvíhať 30kg závažia. Ako by na to reagoval tréner? Myslím, že po pár minutách by povedal, že ak nepočúvaš jeho pokyny, tak tam vôbec nemusí byť.     

A tak veľa kresťanov sa diví, prečo nepočujú Boží hlas! Chce to totiž totálne podriadenie sa vedeniu Ducha svätého. Nikdy nie je príliš neskoro zapísať sa do Jeho školy, ale priprav sa, že budeš počuť inštrukcie, ktoré nebudú jednoduché, nebudú vysoko cenené touto spoločnosťou, pokyny, ktoré ťa donútia opustiť tvoju zónu bezpečia. Keď ale dôveruješ svojmu trénerovi, nenecháš sa odradiť ani rozptýliť, a výsledok bude stáť za to! Začneš žiť a hýbať sa v duchu, to znamená, že telo a duša sa podriadia vedeniu ducha. To bude tvoja realita! Toto žil aj Pán Ježiš! A On veľmi dobre vedel, že s tým budeme potrebovať pomoc, a preto nám poslal Ducha svätého. Jeho vedenie je tak citlivé, tak nádherné, s každým jedná inak, môžeš sa na Neho so všetkým obrátiť, lebo On vie všetko o všetkom 😊

Gal 5, 16: Žite podľa Ducha a nebudete spĺňať žiadosti tela.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

H ľadanie pokladu

Vďačnosť

Autorita