Autorita


Jedna pieseň hovorí, že Božie Kráľovstvo je hore nohami, celé naopak. Čo má v tomto svete veľkú hodnotu, znamená v Kráľovstve málo alebo vôbec nič. Biblia hovorí, že poslední budú prvými, a že nebeské Kráľovstvo patrí maličkým. Však opakom tmy je svetlo, takže Kráľovstvo svetla je presným opakom tohto sveta. Háčik je v tom, že síce žijeme v padlom svete, ale ako Božie deti máme žiť podľa princípov Kráľovstva.   
Niečo málo som sa o tomto naučila skrze praktizovanie autority, ktorá nám bola Bohom daná na našom pracovisku, v rodine, medzi priateľmi. My ľudia obľubujeme autoritu, máme radi, keď nás ostatní berú vážne. Ale vždy nás to niečo stojí. ”Ale kto sa medzi vami bude chcieť stať veľkým, bude vaším služobníkom. A kto bude chcieť byť medzi vami prvý, bude vaším sluhom. Ako ani Syn človeka neprišiel dať sa obsluhovať, ale slúžiť a položiť svoj život ako výkupné za mnohých.” Matúš 20:26-28 Ak chceš mať autoritu v rodine, musíš jej členom slúžiť, milovať ich, byť tam pre nich a seba klásť na posledné miesto. ”Ale v pokore pokladajte jeden druhého za vyššieho. Nech nik nehľadí iba na svoje vlastné záujmy, ale aj na záujmy iných.” Filipským 2:3-4 To znamená investovať samého seba – svoj čas, peniaze, starostlivosť, zapierajc vlastné ego.    Flp 2, 5
Keď som viedla malé oddelenie v nemocnici (dve doktorky a päť sestričiek, vďaka Pane za malé začiatky) naučila som sa veľa o autorite. Prišla som na miesto, kde každý bojoval za svoje vlastné práva a komfort. Takže som musela vynakladať extra námahu a snažiť sa vyjsť v ústrety každému. Niekedy to šlo až za hranice mojich schopností, ale naučila som sa nechať sa viesť Duchom Svätým, milovala som svoje kolegyne a pozorovala som, ako sa atmosféra postupne menila. Pacienti boli vďačnejší a spokojnejší, sestričky začali plniť moje priania ešte skôr ako som ich vyslovila, zrazu boli ochotné prebrať viac úloh. Poslúchali ma z lásky a nie zo strachu. Tento typ autority prichádza z neba.      
Autorita prichádza skrze modlitby, pôst a dávanie / investovanie do života druhých. Pán ma veľa naučil o dávaní skrze jednu vzácnu rodinku. Jedného dňa mi Duch Svätý pripomínal kontaktovať jednu moju dobrú kamarátku na Slovensku. Ako som cítila toto nutkanie po tretíkrát, napísala som jej správu. Len som sa spýtala, ako sa má. Odpovedala okamžite, že v ten deň prišla o prácu. Vedela som, že jej manžel taktiež nemal v tom čase stabilný príjem, a to majú tri nádherné deti, o ktoré sa musia postarať. Hneď mi to došlo. Iba pár dní predtým som sa modlila a ďakovala Bohu za to, že sa o mňa tak stará, že mám omnoho viac ako potrebujem. Takže som túto rodinku v tomto neľahkom období finančne podporovala a keď som ich osobne navštívila, zistila som, že manžel je neustále chorý, mal chronický zápal dutín. Zrazu som pocítila silný hnev voči tomu zlému, že sa pokúša zabrániť otcovi troch detí postarať sa o rodinu. Povedala som mu, že to NIE JE Božia vôľa, aby bol stále chorý, že Boh ho isto chce uzdraviť a spýtala som sa, či sa môžem za neho modliť. S veľkou dávkou skepticizmus mi to dovolil. Ale ja som už cítila Božiu prítomnosť v kuchyni a vedela som, že bude konať. Tak som len vystrela svoju ruku k nemu a pomodlila jednoduchú modlitbu, niečo ako: Infekcia, odíď v mene Ježiš! O dva dni na to som dostala správu, že sa v ten deň ráno zobudil úplne uzdravený a ostal zdravý, dokonca aj počas chrípkovej epidémie, a začal usilovne pracovať, snažiac sa dohnať stratený čas.     
Bolo to tak jednoduché! Keď som ich navštívila ďalší krát, mamina ma poprosila o modlitbu za mladšiu dcérku, ktorej bol diagnostikovaný chronický zápal čreva. Jej stav sa zhoršil natoľko, že musela chodiť na záchod raz do hodiny. Ako som to počula, pocítila som silný súcit s dievčatkom a súčasne opäť známy hnev voči diablovi. Nebudeš si takto zahrávať s touto rodinou!, pomyslela som si. Keďže sa šesťročné dievčatko veľmi hanbilo, musela to byť rýchla a jednoduchá modlitba. Tak som ju len objala a prikázala všetkému zlému aby odišlo v mene Ježiš. Trvalo to celé asi 10 sekúnd. Vážne. Ešte v ten večer z nej vyšli (podľa maminkinho popisu) hrozné veci, a od nasledujúceho dňa začala chodiť na záchod normálne raz do dňa. Ja určite nie som niekto s úžasným pomazaním, a zďaleka nie všetci, za ktorých sa modlím sú uzdravení. Ale v tejto rodine som mala enormnú autoritu. Prečo? Verím preto, lebo som sa za nich pravidelne modlila, postila raz do týždňa, a súčasne sa starala o ich fyzické potreby. Bolo to tak mocné!      
Každému veriacemu bola na kríži skrze krv Pána Ježiša daná autorita. Môžeme ju mať, ale nemusíme ju používať. Je to ako keď dáme vzácny dar do poličky, nádherné šaty, ktoré si nikdy neoblečieme. Svoju autoritu v rodinách, na pracovisku, v zbore musíme aktivovať modlitbou, pôstom a dávaním. Potom uvidíte veci, o akých sa vám ani nesnívalo! Našou úlohou je si slúžiť navzájom, dávať samých seba. ”Milovať budeš svojho blížneho ako seba samého.” Marek 12:31
 

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

H ľadanie pokladu

Vďačnosť