Jeho meno


Milujem proroctvo o generácii bez mena, bez tváre (nameless, faceless generation). Naozaj verím, že čas služobníkov s veľkými menami pominul a namiesto nich povstanú tisícky malých služobníkov, ktorí budú niesť Jeho svetlo, ktoré bude žiariť tak prenikavo, že ich vlastné tváre nebudú rozoznateľné. Nádherné pozvanie, na ktoré som odpovedala svojím Áno. Ale prednedávnom som si uvedomila, ako moja myseľ ešte musí byť premieňaná, aby som nebola zranená alebo urazená, keď sa ku mne ľudia budú podľa toho aj chovať. Aby som vedela úplne sa zriecť tej potreby „byť uznaná ľuďmi“ a úplne sa uspokojiť s faktom, že On ma pozná. Neuraziť sa, keď ma ľudia budú vyhľadávať kvôli svetlu, ktoré nosím, a nie kvôli mojej osobe. Ani im nemusím byť sympatická, hlavne nech sú schopní vidieť to svetlo.
Ako som Pánovi hovorila o mojom boji byť bez tváre a bez mena, opýtal sa ma jednoduchú otázku: „Chceš moje meno?“ V tom momente som vedela, že Jeho meno môžem prijať len v prípade, že sa vzdám svojho starého mena, zbytkov mojej starej identity. Ale nebudem bez mena, budem nosiť Jeho meno! Aká česť!

Ako keď sa dievča vydá a prijme meno svojho manžela. V slovanských národoch ženy majú na konci priezviska -ová, čo znamená, že patria mužovi, ktorého meno nosia. Takže dievča patrí svojmu otcovi kým sa nevydá, potom už nosí meno svojho manžela. Kedysi som túto koncovku neznášala, mala som pocit, že len zbytočne predlžuje moje meno a v cudzine sa ťažko hláskuje. Ale teraz to vidím inak!
Tak som sa Pána spýtala, že ako by moje nové meno malo vyzerať, a On len odpovedal: „Si moja.“ Bolo mi to jasné. On je Kristus, takže potom moje meno bude Kristova. Som Jeho. Jednoducho Jeho.
Cirkev je Kristova Nevesta, ktorá sa skladá z mnohých jednotlivých neviest, ktoré si Ho zvolili a prijali Jeho meno. Boh hovorí skrze život a slová proroka Ozeáša v 2. kapitole 21. verši: „Zasnúbim si ťa na večnosť, zasnúbim si ťa spravodlivosťou a právom, láskou a milosrdenstvom, zasnúbim si ťa vernosťou a ty budeš poznať Hospodina.“ Niektoré preklady píšu: urobím z teba svoju manželku naveky. Som pripravená opustiť môj rodný dom, môj doterajší život, moje staré zmýšľanie a byť jedno s Ním?

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

H ľadanie pokladu

Vďačnosť

Autorita