Dôveruješ Mu?

Len tretí deň môjho pobytu v Nepále som dostala tú otravnú hnačku. Naozaj ma to prekvapilo, bola som si totiž istá, že mne sa nič také nestane. Veď som si dávala pozor na jedlo, umývala ruky s dezinfekčným prostriedkom, pili sme iba balenú vodu. Len raz som zabudla a vyčistila si zuby s nefiltrovanou vodou. No niekedy stačí jedna chyba, aby sa človek dostal do problémov...

Ale aj tak som bola odhodlaná, že si za žiadnych okolností nenechám z našej cesty nič ujsť. A moje úžasné kamarátky mi to umožnili. Počas výletov sme museli robiť pravidelné pauzy, neustále hľadali  toalety, keď som skolabovala, držali mi nohy hore.. Pre nich to tiež nebola žiadna zábava. Odkedy som vstúpila do tejto krajiny a tiež uprostred toho, čo sa dialo, som neustále počula ten tichý Hlas, ako sa ma pýta: „Dôveruješ mi? Dôveruješ mi NAOZAJ?“ Dookola to isté... Pomyslela som si, že si nemohol vybrať vhodnejší čas.. Ale Hlas neutíchal, a tak som musela reagovať. Moja duša vykríkla: „Pane, Ty vieš, že Ti verím!“ A potom postupne som prehlasovala: „Zverujem Ti plne moju rodinu, moju budúcnosť, moju kariéru, moje financie, moje zdravie! Dôverujem Ti celou svojou bytosťou, všetkým čo som a čo mám!" Potom konečne som počula: Takže mi dôveruješ? Lebo Ja dôverujem tebe. A videla som veľmi vzácny poklad vložený do malých ufúľaných detských rúk. Náš Nebeský Otec nám zveril to najcennejšie, čo mal: svojho milovaného Syna. On nám dal Ježiša, aby zaplatil náš dlh a my sme mohli prijať život v Ňom. On nám dal Kríž a jeho Moc do našich malých rúk a povedal: „Zverujem vám to najcennejšie. Vy ste moji vyvolení, moji milovaní, verím vám.“

Hneď som si na niečo spomenula. V jednu sobotu ráno som sa chystala do služby v nemocnici a premýšľala, aké ťažké je pracovať 12 dní za sebou bez jediného dňa odpočinku. Ako som sa tak sťažovala na moju situáciu, uvidela som náhle obraz Ježiša, ako visí na kríži, pozerá sa dole na mňa a hovorí: "Ja som zomrel, aby si ty mohla ísť." Okamžite mi to prišlo ľúto a zahanbila som sa pre to, čo som si myslela, najradšej by som sa niekam schovala. Môj postoj sa radikálne zmenil: „Pane, odpusť, je mi to ľúto, Ty si dokonal plán spasenia, aby my sme mohli ísť a priviesť Ti stratených. Ďakujem Ti, že si si vybral mňa." Aká výsada, pôjdem s radostným srdcom! Tá zmena môjho postoja mi priniesla nečakanú Radosť z toho, že môžem a smiem pre Neho niečo urobiť!

Späť do Pokhary, Nepál. Po tomto stretnutí som strávila večer sama v Jeho Prítomnosti a pretože som bola fyzicky vyčerpaná, mohla som len ležať v posteli, neschopná akejkoľvek aktivity, nevládala som ani spievať ani sa nahlas modliť. Ale uctievala som Ho z celého srdca, z celej mojej sily, bola som tak  pokorená Jeho Láskou a Dôverou. Nasledujúci deň mi už bolo omnoho lepšie, pár dní na to som zažila Nebo a o dva týždne neskôr ma požiadal, aby som dala výpoveď zo zamestnania. Dôveruješ Mu?



Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

H ľadanie pokladu

Vďačnosť

Autorita