Nasleduj

Poznáte Ricka Joynera a jeho knižky? Milujem ich! Sú plné dobrodružstva a vášne, tak pútavo písané, že sa čítajú na jeden hlt! Jeho pohľad na cirkev ako Božiu armádu, ktorá sa pripravuje na veľký zápas je nesmierne inšpirujúci. Mám pred týmto Božím mužom a jeho múdrosťou veľký rešpekt.

Teraz si asi viete predstaviť moje nadšenie, keď som raz počas modlitby zažila scénu akoby vyšitú z jeho kníh. Zaskočilo ma to, a súčasne mi bolo veľkou cťou, môcť nahliadnuť do zákulisia bojového poľa. Ocitla som sa uprostred vojenského tábora. Bola som neviditeľná, takže som sa mohla voľne pohybovať, ísť až úplne blízko k ľuďom a pozorovať ich tváre bez toho, aby si čokoľvek všimli. Tábor bol relatívne malý, uprostred lesa, práve začalo svitať. Vojaci ešte spali v stanoch, iba dvaja muži sedeli pri ohni na stráži. Zrazu ostrý zvuk trúby prerušil ticho. Zo stanov začali postupne vychádzať unavení, ospalí muži, ktorí sa pohybovali veľmi pomaly. Po nejakom čase sa im podarilo zhromaždiť sa uprostred tábora, generál stál už v pozore a čakal, kým sa jeho muži zoradia. Videla som mnohých vojakov ako ostali spať vo svojich stanoch mysliac si: "Ach, určite budem jediný, kto sa nedostaví, ani si to nevšimnú, však oni to zvládnu aj bezo mňa, určite to nie je nič dôležité." Ale takto zmýšľajúcich bolo omnoho viac.. Výsledkom bolo, že len asi dve tretiny armády boli nastúpené. Každé prázdne miesto bolo jasne vidieť. Potom som si všimla, ako úboho boli mnohí bojovníci vyzbrojení. Niektorým chýbal kus brnenia, iní nemali helmu, štít alebo meč a niektorí mali len jednu topánku, alebo boli úplne boli bosí. Bolo to naozaj žalostný pohľad.            

Vtom z temného lesa vstúpil do tábora LEV odetý v svetle.  Postavil sa do čela armády, hneď vedľa generála a zareval. Na Jeho prvý rev sa celá zem otriasla a všetci, ktorí spali sa zobudili a rýchlo vyšli zo svojich stanov, chopili sa svojich zbraní a pridali sa k ostatným. Zrazu boli všetky prázdne miesta zaplnené. Lev zareval druhýkrát. Tentoraz boli pozície v armáde preorganizované. Niektorí bojovníci zo zadných radov šli dopredu a iní sa z predných línií stiahli viac dozadu, každý našiel rýchlo a v dokonalom pokoji svoje miesto. Konečne sa skupina začala podobať na ozajstnú armádu. Bolo v nej cítiť pevnú štruktúru. Potom sa Lev obrátil ku generálovi a zareval po tretíkrát. V tomto mohutnom zvuku bolo počuť: "Uč ich Mojej disciplíne!" Po tomto sa Lev otočil a zmizol v lese. Vtedy som si s úľavou uvedomila, že ešte sa nejde do boja, že to bolo varovanie. Že ešte máme čas, učiť sa Jeho princípom, Jeho stratégiám, Jeho disciplíne.  

Verím, že učeníctvo má veľa čo do činenia s disciplínou. V Evanjeliu podľa Lukáša 14:27 Ježiš hovorí: „Lebo kto mňa nasleduje a nenesie svoj kríž, nemôže byť mojím učeníkom." Z tohto verša vyskočilo na mňa slovo NASLEDOVAŤ. Čo to vlastne znamená byť nasledovníkom Ježiša? Začala som hľadať rôzne významy slova nasledovať. Najjednoduchšie vysvetlenie bolo: NASLEDOVAŤ = POČÚVAŤ + POSLÚCHNUŤ. V biblickom slovníku KJV (King James Version) som našla 17 významov tohto slova, niektoré z nich sú:

1.     ísť za osobou, cestovať jedným smerom         
                                                                                                                       
2.     sledovať, naháňať niekoho

3.     sprevádzať

4.     byť dôsledný

5.     pokračovať s očami upretými na daný objekt

6.     napodobňovať, kopírovať

7.     prijať istý vzor, model

8.     počúvať, konať podľa pokynu

9.     ísť za predmetom svojej túžby, venovať mu veľkú pozornosť

10.  priľnúť, ctiť, vzdávať chválu, slúžiť

11.  nechať sa viesť


Vo verši 33 Ježiš pokračuje: "Tak nikto z vás nemôže byť mojím učeníkom, ak sa nezriekne všetkého, čo má." Znie to kruto? Bol Ježiš fanatik? Osobne verím, že to povedal zo svojej nekonečnej lásky k nám. On sám nás chce pripravovať na to, čo príde, On sám nás chce chrániť, ale tiež On sám nám chce povedať, že nás to bude niečo stáť. Na druhej strane, ak nič nemáš, ak sa zúfalo nedržíš niečoho na tejto zemi, nepriateľ nebude mať žiadnu moc nad tebou! Nie je to krásna výmena? Ježiš chce mať našu plnú pozornosť, tak ako my máme Jeho plnú pozornosť. Dňom i nocou. Uprostred bitky, ak sa necháš čo i len na chvíľu rozptýliť, spustíš svoje oči z Neho, môže to mať vážne následky. Môže ťa to stáť aj život, a súčasne môžeš svojich spolubojovníkov vystaviť nebezpečenstvu! Nie, Ježiš nebol krutý ani fanatický, On jednoducho nechce stratiť žiadne zo svojich milovaných detí!  Ani kvôli neposlušnosti, ani kvôli nevedomosti, ani kvôli nedostatku disciplíny. Ak sa Mu podriadiš, tvoj duch, duša a telo sa budú hýbať v jednote každým Slovom, ktoré On povie, každým gestom, ktoré On urobí. Keď to zažiješ, budeš chcieť Ho jednoducho nasledovať kamkoľvek pôjde, čokoľvek bude robiť. Lebo On je Kráľ, On vždy vie, čo robí.  


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

H ľadanie pokladu

Vďačnosť

Autorita