Si pozorovaný

Nech tak svieti vaše svetlo pred ľuďmi, aby videli vaše dobré skutky a oslavovali vášho Otca, ktorý je v nebesiach!” Mat 5:16

Milujem tento verš celý môj kresťanský život. Dáva nám jednoduchý návod ako svedčiť ľuďom okolo nás. NECH VIDIA vaše dobré skutky a budú oslavovať nášho Otca v nebi. Ale trvalo mi dlho, kým som si uvedomila, že tieto skutky nie sú naše vlastné úsilie a snahy, ale že boli s veľkou starostlivosťou a láskou dopredu Bohom pripravené, možno ešte predtým, ako sme sa narodili!

 Veď sme jeho dielo, stvorení v Kristovi Ježišovi na to, aby sme konali dobré skutky, ktoré nám Boh už vopred pripravil. Ef 2:10


V posledných rokoch som sa učila rozdielu medzi svojimi vlastnými skutkami a Jeho skutkami! Aké úžasné zjavenie! Naše vlastné snahy nám môžu dočasne dať pocit uspokojenia, možno aj isté ocenenie od ľudí, ale väčšinou skončíme vyčerpaní a po istom čase dosiahnuté výsledky začnú blednúť až úplne zmiznú... Ale Ním pripravené skutky často prichádzajú veľmi nenápadne, neočakávane, takmer vždy si vyžadujú istú dávku odvahy a viery, nútia nás opustiť našu zónu pohodlia. Ale ak zariskujeme a vstúpime do neistých vôd, ovocie týchto skutkov je večné a môžeme sa z neho radovať a posilňovať aj po rokoch! Nikdy nevyjdeme z úžasu z toho, čo Boh skrze nás učinil, a budeme občerstvení, prijmeme nové zjavenia, novú lekcie, a získame pocit, že sme súčasťou niečoho omnoho väčšieho! Neprekonateľný rozdiel!

Je to len naše rozhodnutie. Sme ochotní umlčať naše vlastné ego, našu vlastnú vôľu, aby sme mohli počuť jemný hlas Ducha Svätého, ktorý k nám hovorí po celý deň? Sme pripravení zbaviť sa našej vlastnej agendy? Našeho super imagu? Sme pripravení byť bláznami pre tento svet? Veríme, že Boh si môže použiť kohokoľvek, čokoľvek a akúkoľvek situáciu, aby začal s nami komunikovať?

Raz som dostala úžasnú lekciu od mojich sestričiek. Pracovala som na malom oddelení s jednou kolegyňou, ktorá bola staršia odo mňa a pracovala tam už oveľa dlhšie. Ale zdalo sa mi, že moje (volám ich moje, pretože sú v mojom srdci už navždy) sestričky prichádzajú len ku mne so všetkými otázkami, dokonca aj so svojimi osobnými problémami. Prišlo mi to divné, tak som sa jednej z nich otvorene spýtala, prečo prichádzajú väčšinou za mnou a nie za mojou kolegyňou. A odpoveď bola: „ odkedy si prišla, sledovali sme ťa, ako pracuješ, ako sa správaš k pacientom, ako uvažuješ, ako komunikuješ. Páči sa nám to a dôverujeme ti." Čože? Naozaj? Ojej, ja som si to vôbec neuvedomovala, že som tak intenzívne pozorovaná.

Nedávno som sa prihovárala v modlitbách za priateľku, ktorá prechádzala ťažkým obdobím, ktoré sa vystupňovalo vo chvíli, keď cestou na atestačnú skúšku uviazla vo vlaku na dlhšie ako štyri hodiny. Do daného mesta dorazila tak neskoro, že jej zarezervované ubytovanie prepadlo, a v celom meste nebola jediná hotelová izba voľná. Šialené. Ako som sa za ňu modlila, cítila som, že nastala presne tá chvíľa, kedy sa celé nebo aj peklo zastaví a všetky stvorenia ju sledujú. Čo urobí, ako sa zachová? Bude naďalej veriť tomu, že Boh má všetko pevne vo svojich rukách, alebo otočí sa od Neho s hnevom a sklamaním? Je nesmierne dôležité, ako sa rozhodneme reagovať v takýchto situáciách! Pretože naša reakcia odhalí postoj nášho srdca, našu dôveru, vieru, náš vzťah s Ním. Nezabudnite, že uprostred ťažkostí (vlastne nikdy) nie ste sami, anjeli aj démoni čakajú na vašu odpoveď! Moja priateľka skončila v hotelovej izbe s inou dievčinou, ktorú sotva poznala. Tiež atestovala na druhý deň a bola ochotná vzdať sa vlastného komfortu a prichýliť kolegyňu. Tá zas celú noc ďakovala Pánovi a žehnala svojej novej priateľke, a aj keď nemohla vôbec spať, ráno bola svieža a oddýchnutá. Skúška dopadla nadprirodzene dobre a jej výsledky boli najlepšie zo všetkých!

Niekedy všetko, čo musíme urobiť je ostať pevne stáť. Stáť na zasľúbeniach, ktoré nám Boh dal a dáva. Nech žiadne okolnosti nás nedonútia spustiť naše oči z Neho. Pretože on nikdy nepúšťa svoje oči z nás!

„Lebo oči Hospodina pozorujú celú zem, aby posilnil tých, čo sú mu srdcom plne oddaní.”2. Kron 16:9


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

H ľadanie pokladu

Vďačnosť

Autorita