Máme kľúče!



"Ak máte kľúče a nebojíte sa, môžete pristáť kdekoľvek!" Túto vetu povedala Heidi Baker na konferencii v Bratislave a tá ma naozaj donútila premýšľať. Ďalej nám porozprávala príbeh (ach, ako milujem jej príbehy!), ako veľmi drahé lietadlo plné potravín pre chudobných uviazlo v blate v bažine a postupne klesalo ku dnu. Posolstvo bolo, že v každej situácii máme na výber: buď sa zameriame na blato – na náš problém alebo na jedlo – na požehnanie, ktoré môžeme priniesť ostatným. Pochopila som posolstvo, že máme naše oči upierať na Ježiša, na Jeho zaopatrenie, Jeho plán, ale aké kľúče by sme mali mať???

Po kázni sme skončili, ako obvykle, na kolenách, hovoriac Áno čomukoľvek, čo nám On predloží, pýtali sme Ho, nech nás vyšle, aby sme mohli pristáť kdekoľvek v Jeho dokonalej vôli. Pýtali sme si konkrétne skupiny ľudí, ku ktorým nás posiela, a tak som si automaticky pýtala mojich pacientov. Tak som si zúfalo pýtala kľúče od ich sŕdc (som kardiológ, takže ľudské srdce má pre mňa veľmi špeciálny význam :) Božia Prítomnosť bola tak reálna, reálnejšia, než čokoľvek iné na tomto svete. Najprv som videla zväzok štyroch rôznych kľúčov, ktorý vychádzal z jasného svetla. Nebola som si istá, či to je vhodný moment na prejav sklamanie pred Bohom, ale tak som zariskovala a začala som si pýtať kľúče od sŕdc všetkých mojich pacientov, nie len pre štyroch z nich. A vtom som začula Hlas ako mi hovorí: „V poriadku, dám ti teda univerzálny kľúč.” A krásny starodávny kľúč mi bol daný, jeho zúbky boli vyzdobené a tvorili slovo Láska. Videla som ako tento kľúč odomyká a prináša život do kamenného srdca človeka.

Samozrejme! To ani nemôže byť jednoduchšie! Vždy je to láska, ktorá otvára srdcia ľudí! Začala som sa veľmi tešiť na to, čo sa bude diať na mojom novom pracovisku. Nemohla som sa dočkať až začnem znova pracovať! Ale len o dva dni neskôr mi Pán pripravil nádhernú demonštráciu tejto pravdy.

So sestrou sme šli po hlavnej ulici v Bratislave a takmer sme sa zrazili s krásnou dievčinou z miestneho kresťanského zboru. Spoznali sme sa pred niekoľkými mesiacmi, ale keďže sme obe dosť zaneprázdnené, nikdy sme nemali príležitosť sa naozaj porozprávať. Okamžite sme cítili, že toto je jedno z tých nadprirodzených stretnutí, obe sme mali chuť na tanier horúcej polievky a krátky odpočinok. Perfektné! Táto dievčina bola práve na ceste ku kamarátke, aby si u nej vyzdvihla náhradné kľúče od svojho bytu, keďže nemohla nájsť svoje vlastné. Prehľadala všetko a nakoniec to vzdala, dúfajúc, že kľúče nechala ráno doma.

Sadli sme si, zdieľala som, čo som o nej v posledných dňoch intenzívne vnímala. Že svieti tak jasne, že som vždy vedela, kde sa medzi stovkami ľudí na konferencii nachádza. Ona zase rozprávala, čo Boh v poslednom čase v jej živote koná. A tak sme sa spolu radovali v Pánovi, rozprávali o Jeho Dobrote, Láske a Jeho nevyspytateľných cestách. Prítomnosť Božia bola tak silná, že sme skončili v slzách. Asi o hodinu alebo dve neskôr sme vstali, rozlúčili sa a ako sme vychádzali z reštaurácie, jednoducho strčila ruku do vrecka kabáta a vytiahla z neho svoje kľúče! Dívali sme sa na ne, neschopné povedať čo i len jediné slovo.

Čo ma ale najviac dostalo bol fakt, že sme sa za to vôbec nemodlili! Ani nás to nenapadlo! Jednoducho sme si užívali Jeho Prítomnosť, naše oči boli upreté na Neho, ďakovali sme Mu za to, čo urobil a čo robí v našich životoch. A kľúče sa len tak objavili! A potom mi to došlo! Nesústredili sme sa totiž na problém, nevideli sme len to blato, ale videli sme Jeho požehnanie a On nás požehnal ešte viac!

Niekedy sa tak veľmi snažíme, tvrdo pracujeme, pokúšame sa zapáčiť všetkým okolo nás. Ale práve vtedy je iba JEDNA VEC potrebná. Na chvíľu sa zastaviť, sadnúť si k Jeho nohám, odpočinúť si v Jeho prítomnosti, ďakovať Mu, radovať sa, načúvať Mu a On sa postará o zvyšok. Ak ti na Ňom záleží, On sa o teba postará. „Raduj sa v Hospodinovi a dá ti, po čom túži tvoje srdce.” Žalm 37:4                                                      

„Ale Ježiš jej povedal: Marta, Marta, trápiš sa a znepokojuješ pre mnohé nepodstatné veci. A pritom len JEDNO je potrebné. Mária si zvolila správne, vybrala si to, čo jej nikto nevezme." Lukáš 10:41-42

Keď sa rozhodneme milovať Ho namiesto ustarostenosti, On sa s radosťou postará o naše potreby. A len tak medzi nami: bez Neho nemôžeme aj tak nič činiť! Ale s Ním sú všetky veci možné!






Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

H ľadanie pokladu

Vďačnosť

Autorita