Čisté srdce




Trápila, naozaj ma trápila otázka, ako si môžem uchovať čisté srdce v tomto padlom svete. Pracovala som v nemocnici, obklopená ohováraním, rôznymi tlakmi, ktoré vyúsťovali, pekne povedané, do všelijakých nedobrých myšlienok, mnohých večerov strávených s kolegami, kedy sa z frustrácie konzumovalo príliš veľké množstvo alkoholu. Ako si, Pane, uprostred toho všetkého mám uchovať čisté srdce? Zrazu ma napadlo, čo ak sa Ho spýtam priamo? Po krátkej dobe čakania na odpoveď som jasne uvidela obraz. Videla som postavu vstupujúcu do rieky niečoho, čo vyzeralo ako láva, úplne sa ponorila a roztopila a nová postava vystúpila von. Podobala sa na kovovú sochu, a aj som si bola na 100% istá, že ten kov je bronz. Vysvetlenie bolo jednoznačné: sme pozvaní denne prichádzať do Božej prítomnosti, Jeho spaľujúcej lásky, dovoliť Mu odstrániť všetky nečistoty, aby mohlo povstať nové stvorenie. Dávalo to zmysel a fungovalo to! Jednoduché prichádzanie k Nemu a trávenie času s Ním, nechať sa obmývať Jeho láskou bolo tak očisťujúce a osviežujúce! Ale súčasne som cítila, že mi niečo o dôležitosti bronzu uniká.

Odpoveď na túto otázku som dostala až po niekoľkých rokoch, keď som sedela na zemi v stave pod horúcim africkým slnkom. Počúvali sme pastora, ktorý začal hovoriť o biblickom význame bronzu. Bronz je zliatina dvoch kovov: medi (88%) a cínu (12%), milujem ten pomer :) Meď je cenená pre svoju silu, dobrú vodivosť, odolnosť voči korózii a dokonca antimikrobiálne účinky (historicky sa používala aj na dezinfekciu rán a prečisťovanie vody). Cín je veľmi mäkký, ľahko sa tvaruje a má nízku toxicitu. Takže spolu vytvárajú zliatinu, v ktorej sa snúbia dobré vlastnosti oboch kovov. Meď reprezentuje Pána Ježiša a cín stvárňuje nás, hriešnikov. V starom zákone všetko vnútri Svätostánku bolo zo zlatu, zvonku bolo všetko z bronzu. Bronz je kde Boží súd jedná s hriechom - iba keď sme vtavení do osoby Pána Ježiša, môžeme vstúpiť do svätej Božej prítomnosti, iba vtedy naše srdcia ostanú čisté. A viete čo je na tom najlepšie? Že nieto na zemi technológie, neexistuje žiaden spôsob ako bronz znova roztaviť do pôvodných dvoch kovov.

Rímskym 8:35,38-39:   Kto nás odlúči od Kristovej lásky? Súženie alebo úzkosť, prenasledovanie alebo hlad, nahota, nebezpečenstvo alebo meč? Som totiž presvedčený, že ani smrť, ani život, ani anjeli, ani kniežatstvá, ani prítomné, ani budúce veci, ani mocnosti, ani to, čo je vysoko, ani to, čo je hlboko, ani nijaké iné stvorenie nebude nás môcť odlúčiť od Božej lásky, ktorá je v Ježišovi Kristovi, našom Pánovi.


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

H ľadanie pokladu

Vďačnosť

Autorita