Jednoduchá modlitba



Asi tak pred rokom som sa začala pravidelne modliť krátku modlitbu, ktorá má moc veľmi rýchlo zamerať moje srdce znova správnym smerom a dať mu Božiu perspektívu pre každú situáciu. Keďže väčšina mojich dní bola veľmi hektická, bola som za jej stručnosť a praktičnosť veľmi vďačná. Jednoduché tri vety:
Pane, toto všetko je o Tebe, nie o mne. Pane, prosím nenechaj ma tu stáť. Pane, prosím daj mi múdrosť.



Prvá modlitba usadí moje srdce na správne miesto. Nie je to môj príbeh, je to Jeho Príbeh, a ja som vďačná, že v nom môžem hrať čo i len malú rolu. On je Autor, Stvoriteľ všetkého a ja Mu smiem načúvať. Je to tak jednoduché. Uvedomenie si toho, kým je On, okamžite odstranuje pýchu, falošné pocity zodpovednosti, samospravodlivosť, plaholčenie a prináša pokoj, radosť a očakávanie príchodu ešte väčších vecí. Zjavuje mi, kde stojí On a kde stojím ja. Hovorí mi jasne, že je DOKONANÈ, že víťazstvo nám patrí, ak si zvolíme poslúchnuť a podriadiť sa Mu. Lebo bez Neho nič nemôžme činiť (Ján 15:15).

Druhá modlitba je výkrikom z hlbky mojej duše za rast, pokrok a pohyb v mojom živote. Aby som bola bližšie miestu, kde ma On chce mať, aby som sa mu každý den podobala viac, aby som videla Jeho Kráľovstvo tu na zemi.  Keď sa niečo nehýbe, nerastie, nijako sa nemení, je to naisto mrtve. Ale On prišiel, aby sme mali život, a mali ho v hojnosti. Ja som Cesta, Pravda a Zivot, nik neprichádza k Otcovi, ak len nie skrze mna. (Ján 14:6)

Tretia modlitba je prosba o múdrosť. Viem, že ak chcem robiť dobré rozhodnutia, potrebujem Jeho múdrosť. Nie je to múdrosť  tohto sveta, ale Jeho perspektíva, Jeho vhľad, Jeho názor. Raz som povedala Bohu, že si budem od Neho pýtať múdrosť každý jeden den môjho života, až kým to nebude môcť viac počúvať a dá mi ju. Pre istotu som Mu pripomenula podobenstvo o vdove a nespravodlivom sudcovi, o tom ako nás sám v Písme pobáda k múdrosti.  Tak sa začala cesta objavovania Jeho múdrosti, v Jeho Slove, v Jeho radách, v Jeho Stvorenstve.

V závere ťa, milý čitateľ, chcem povzbudiť , aby si sa modlil/-a tie krátke výkriky tvojej duše, lebo Boh nepotrebuje veľa slov, ale pozerá sa priamo do srdca a vidí, čo je v nich ešte predtým, ako sa naše ústa otvoria. A On počúva a sleduje. Neustále.



                                                            


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

H ľadanie pokladu

Vďačnosť

Autorita